reklama

Som dojčiaca mamička

Videli ste už niekedy ženu, dojčiacu svoje dieťa na verejnosti?! Ja áno, seba :).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)
Obrázok blogu

Svoje deti som sa rozhodla dojčiť. Niekedy však mám pocit,že som jediná...

Prečo...?

Nuž neviem, ale akosi príliš zriedkavo stretávam dojčiacu mamičkunapríklad v parku na lavičke, alebo vo vlaku. Fakt som jediná, ktorá jeochotná dojčiť svoje deti mimo domov?

Materstvo a dojčenie sa považuje za celkom prirodzené,preto nechápem, prečo sa musím so svojim dieťaťom pri dojčení ukrývaťa prečo sa na mňa občas ľudia pozerajú ako na strelenú, keď svoje dieťadojčím napríklad na lavičke na pešej zóne. Neviem či som okázalá, alebo trochumálo hanblivá, no zdá sa mi úplne prirodzené, že ak so svojim malým bábätkomniekam idem, musím mu tam dať aj papať. Keďže naša krajina dojčiacim mamičkám prílišnepraje, dojčím svoje dieťa, kde môžem a kde sa za daných okolností dá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nahé dámy, zdobiace novinové stánky už takmer nikohonepoburujú, ale dojčiaca mamička sa musí ukrývať doma. Vraj „kto sa má na to pozerať,veď dojčenie je súkromná záležitosť každej matky a jej dieťaťa“.

Ja len nechápem prečo. Veď prsia sú primárne určené na to,aby z nich deti pili mlieko.

Ak spoločnosť uznáva dojčenie za ideálnu formu výživy premalé bábätká, prečo je „normálne“ dojčiť len v skrytosti - za zatvorenýmidverami?!

Pevne verím, že sa dojčiacim mamičkám sa umožní dojčiťdôstojne a tam, kde to ich bábätko práve nevyhnutne potrebuje, nie lentam, kde je to „spoločensky prijateľné“.

Ako inšpiráciu a pobavenie ponúkam krátky zoznam miest,kde som už dojčila svoje deti, lebo som sa rozhodla nesedieť s nimi počascelej materskej „dovolenky“ doma, ale pozrieť si s nimi kúsok svetaa spoznať nových ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, dojčila som : v parku, vo vlaku, v autobuse,v kostole, v lese, v obchode (nejakom jeho vhodnom zákutí), nalúke, v aute, v reštaurácii, v nemocnici, v čakárniu lekára, v horách, na prednáške, na parkovisku, v materskomcentre, na kúpalisku, na hrade, v múzeu, v ZOO, atď.

Už len dodávam, že dojčiť sa dá veľmi decentnea nenápadne, nikoho neobťažujúc a bez zbytočnej okázalosti. Mám tooverené :).

Teším sa na stretnutie s podobne zmýšľajúcou mamičkou pridojčení na nejakej lavičke v parku :) .

Alžbeta "BeBa" Patayová

Alžbeta "BeBa" Patayová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajne-neobyčajná, zaujímavo-fádna, romanticko-skeptická, snívajúca mama, žena a učiteľka. Večné dieťa. Ja... Zoznam autorových rubrík:  Mamičkovské radostiTrošku filozofovaniaKlebetímPolitizujem

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu