reklama

Šťastné a sebecké?

Okolo mňa znejú pesničky v duchu šťastných a veselých Vianoc plných lásky. Pohostinný národ slovenský sa pripravuje na najkrajšie sviatky roka a ja sa na tieto Vianoce neviem tešiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Hanbím sa za náš sviatočný pokoj, ktorý si nechceme nechať narušiť nejakými „odkendusmi“ utekajúcimi z domovov. Ústa máme plné krásnych prianí, ale zdá sa, že sú pripravené len pre „poriadnych“ Slovákov. Sám pán premiér je nám v tomto žiarivým vzorom.

Je v poriadku že najmä v čase Vianoc túžime po mieri, láske a pokoji. Aj ja to chcem, ale nemám dobrý pocit z toho, že sa ako národ celou silou snažíme vyvliecť z pomoci utečencom. Kričíme, nadávame, protestujeme a posielame ich domov, aby si svoje problémy riešili sami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je to až tak dávno, keď aj naši ľudia utekali a keď aj naši ľudia pomáhali. 

V nedeľu večer som na Slovenskom rozhlase počúvala reláciu Spravodlivý medzi národmi. Vypočula som si dojemný príbeh o slovenskej rodine, ktorá ukrývala utekajúcu židovskú rodinu. V závere relácie som sa dozvedela, že momentálne má titul Spravodlivý medzi národmi (ľudia ktorí počas 2. sv. vojny zachraňovali Židov) 537 Slovákov, pričom v prepočte na počet obyvateľov je to najviac na svete.

Vari sme už stratili schopnosť pomáhať? Sme dnes biednejší ako boli naši dedovia, alebo sme tak veľmi sebeckí či vystrašení, že sa obrátime chrbtom tým, ktorí potrebujú našu pomoc?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechce sa mi veriť, že sme sa za pár desaťročí tak veľmi zmenili. Zoberme si príklad z mnohých Slovákov, ktorí sa vzdali peňazí, súkromia, pohodlia či istoty a pomohli.

Aj ja sa bojím teroristov a neznáma, ale je náš strach väčší ako láska a ochota pomôcť? Najmä teraz, pred Vianocami?

P.S. Pozitívny záver:

Viem, že je na Slovensku viac iniciatív a mnoho jednotlivcov, ktorým utečenecká kríza nie je ukradnutá a podávajú pomocnú ruku. Preto sa na tie Vianoce predsa len oplatí tešiť. Hádam aby som začala :) .

K tohtoročným Vianociam prajem Vám, aj sebe otvorené srdcia a viac chuti a odvahy meniť svet k lepšiemu.

Alžbeta "BeBa" Patayová

Alžbeta "BeBa" Patayová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajne-neobyčajná, zaujímavo-fádna, romanticko-skeptická, snívajúca mama, žena a učiteľka. Večné dieťa. Ja... Zoznam autorových rubrík:  Mamičkovské radostiTrošku filozofovaniaKlebetímPolitizujem

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu