reklama

Učitelia, berte si príklad z dopravcov !!!

To, čo sa momentálne deje pri zavádzaní mýta, je len malou ukážkou toho, čo sa deje v školstve už niekoľko rokov. Na rozdiel od dopravcov, my učitelia čuškáme ako voš pod chrastou a necháme so sebou cvičiť ako s úplnými hlupákmi. Ale tak nám treba, keď si to necháme. My sme mali štrajkovať už dávno pradávno...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (258)

Po roku a pol prežitom v školstve som si povedala, že sa tam už nikdy nevrátim. Nie preto, že by ma učiteľovanie nebavilo, práve naopak, ale školský systém je taký hrozný, že som sa v ňom už nechcela ocitnúť...

Po piatich rokoch strávených na materskej dovolenke mi to však nedalo a vrátila som sa do školy. Opäť som sa ocitla v kolobehu nesystémových, nekoncepčných a nepremyslených zmien, ktoré nemajú hlavu ani pätu.
Neviem čo v skutočnosti viete o „úžasnej reforme školstva", ale ja mám pocit, že ľudia na ministerstve v škole nikdy neboli a o výchove a vzdelávaní nič netušia.
Ale jedno určite viem. Milujú tlačivá, tabuľky, papiere papiere a papiere.
Zabávajú sa tým, že nám menia smer vyškrtávania kolóniek, značenie tried, skratky predmetov a ich poradie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S neúnavnosťou včeličky vymýšľajú nové tlačivá, potom ich menia, alebo pridávajú nové formuláre a tabuľky a všetko musíme vypĺňať na papierovom tlačive, takže o informatizácii je škoda aj hovoriť.
Môj mužík, ktorý je informatikom na gymnáziu hovorí, že na ministerstve chce niekto vyhrať zber papiera a asi to aj vyhrá...

Neexistujú pilotné školy, na ktorých sa zavádzajú zmeny a keď sa systém otestuje a upraví, tak sa celoplošne zavedie aj na ostatné školy. Kdeže. Všetko sa robí hneď a rýchlo, bez zmyslu a upravenia chýb. Tie sa upravia v procese, ak máme šťastie, ale skôr všetko ostáva „po novom" a hrdíme sa fantastickými reformami v školstve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


S veľkou obľubou sa potom robia predražené školenia na veci, ktoré si učitelia zakúsia na vlastnej koži a po „funuse" im nejaký úradník rozpráva ako to robiť. (Samozrejme, že školiteľ ani len netuší o čom hovorí a učitelia vedia niekoľkonásobne viac ako on.)


Po reforme vysokého školstva zistia, že existujú aj školy stredné a na veľké prekvapenie aj školy základne, ktoré hádam treba tiež zreformovať.


Pravidelne sa uberajú hodiny praktickým predmetom a pridávajú sa teoretické. Ale veď to nevadí, že stolár nebude vedieť urobiť poriadne stôl, hlavne že bude ovládať kopec teórie. (To je to smerovanie od teórie k praxi, aby sme v škole neteoretizovali, ale učili prakticky.)
Hovoriť o tom, že nemám čas komunikovať so študentami aby som im ukázala reálny život, vychovala z nich správnych ľudí a hľadala čo najideálnejšie spôsoby vzdelávania, je úplne zbytočné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Učitelia sú byrokratickí úradníci, zavalení papiermi, v neustálom strese, čo nové si na nás ministerstvo vymyslí, bombardovaní zákazmi a príkazmi občas nútení učiť úplné hlúposti a všetky zmeny, ktoré sa v školstve robia sú nepremyslené a absolútne mimo skutočnej reality.

Keď aj príde na školu inšpekcia, nepýta sa žiakov, nehovorí s učiteľmi. Vyžaduje len dokonalé papiere, nič iné ich v podstate nezaujíma.

My štrajkovať nebudeme. Len pokorne ohneme chrbát a ďalej v tichosti nadávame a plníme pokyny.
Učitelia, berme si príklad z dopravcov, sú oveľa múdrejší ako my.

Alžbeta "BeBa" Patayová

Alžbeta "BeBa" Patayová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajne-neobyčajná, zaujímavo-fádna, romanticko-skeptická, snívajúca mama, žena a učiteľka. Večné dieťa. Ja... Zoznam autorových rubrík:  Mamičkovské radostiTrošku filozofovaniaKlebetímPolitizujem

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu