reklama

Žijem v ekumenickom manželstve

Keď som sa vydávala, myslela som si, že život bude jednoduchý a krásny, lebo ho prežijem po boku toho, koho ľúbim. Po čase som zistila, že manželský život prináša kopu dobrodružstiev a dovedie ma na cesty o ktorých som ani len neuvažovala. Jednou z nich bolo rozhodnutie môjho manžela stať sa baptistom. Slovo ekumenizmus sa v ten deň pre mňa stalo každodennou realitou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)
Obrázok blogu

Netvrdím, že cesta nášho ekumenizmu bola bez námahy a bez pocitu, že by bolo všetko oveľa jednoduchšie, keby sme boli obaja katolíci, alebo baptisti.

Istý čas nám veru trvalo, kým sme našli spôsob, ako zladiť svoj život tak, aby sme sa vedeli podporiť aj v otázkach viery.
Občas sme sa obaja trápili, občas bojovali, alebo sme sa snažili poukázať na to, prečo je práve tá naša cirkev lepšia ako cirkev toho druhého. A niekedy sa stávalo, že sme túto otázku radšej ignorovali.

Postupne sme však zistili, že najlepšie si pomôžeme tým, ak sa nebudeme snažiť hľadať rozdiely v našich cirkvách, ale budeme nachádzať to, čo nás spája.
Na to však bolo potrebné pozrieť "za oponu". Lebo modliť sa za jednotu kresťanov pár krát do roka je niečo celkom iné, ako vytvárať jednotu kresťanov v rodine.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka tejto "spoznávacej výprave" som zistila, že sa každý kresťan môže od toho "na druhej strane" veľa naučiť. Lebo len máloktorý katolík pozná život viery protestantov a naopak.

Otázka však stojí tak, či sa kresťania naozaj chcú o "druhej strane" niečo dozvedieť, alebo si radšej budú žiť vo svojom svete a svojej cirkvi a myslieť si, že práve ich spôsob a náuka je tá najlepšia.
A pár krát do roka sa za jednotu kresťanov aspoň formálne pomodliť.

Z vlastnej skúsenosti viem, že toto spoznávanie je nesmierne obohacujúce, rozširuje mi obzor a zistila som, že na jednu a tú istú vec sa dá pozerať veľmi odlišne a že duchovný život môže mať veľmi mnoho podôb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj „ekumenický" záujem je určite spôsobený hlavne tým, že je to pre mňa osobné - ak chcem s mojím manželom zdieľať jeho život, patrí k tomu aj život "jeho" cirkvi.

Keby sme však dokázali v našich odlišnostiach hľadať krásu postoja toho druhého a neodsudzovali sa na základe vzájomných rozdielov, určite by sa nám na svete žilo o kus krajšie. A to neplatí len v otázke viery a cirkvi, ale v mnohých iných oblastiach nášho života.

Lebo aj keď žijeme v dvadsiatom prvom storočí, stále sa akosi bojíme odlišností a naša nevôľa spoznávať neznáme je nám niekedy na škodu.

Alžbeta "BeBa" Patayová

Alžbeta "BeBa" Patayová

Bloger 
  • Počet článkov:  81
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajne-neobyčajná, zaujímavo-fádna, romanticko-skeptická, snívajúca mama, žena a učiteľka. Večné dieťa. Ja... Zoznam autorových rubrík:  Mamičkovské radostiTrošku filozofovaniaKlebetímPolitizujem

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu